Ваш браузер устарел.

Для того, чтобы использовать все возможности сайта, загрузите и установите один из этих браузеров.

скрыть

Article

  • Title

    Some issues of passenger choice of suburban transport mode

  • Authors

    Grigorova Тetyana М.

  • Subject

    ECONOMICS. MANAGEMENT

  • Year 2015
    Issue 2(46)
    UDC 656.13.001
    DOI 10.15276/opu.2.46.2015.31
    Pages 180-188
  • Abstract

    In this article the passenger choice of transport mode for moving to suburban is discussed. The analysis of methods of Transport Management in suburban transportation showed that they did not fully take into account the effect of the transport process parameters on the passenger choice of transport mode for travel. The aim of research is to determine the value of the factors that influence passenger choice of suburban transport. The study was conducted on the basis of passenger survey on the factors affecting the choice of transport mode, and the importance of these factors. Kendall's coefficient of concordance its statistical significance were used to evaluate the consistency of expert opinion. The main factors for choosing the mode of suburban transport are identified. The identified factors can then be used in determining selection patterns of suburban transport mode.

  • Keywords suburban traffic, travel, passenger, mode of transport, coefficient of concordance
  • Viewed: 704 Dowloaded: 23
  • Download Article
  • References

    Література
    1.    Демографічна та соціальна статистика. Населення та міграція [Електронний ресурс] / Державна служба статистики України. — Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/ds.htm (Дата звернення: 01.03.2015).
    2.    Коробьева, Р.Г. Анализ состояния пригородных перевозок на железнодорожном транспорте Украины / Р.Г. Коробьева, Н.В. Руденко, Е.Ю. Киреева // Транспортні системи та технології перевезень. — 2011. — Вип. 2. — С. 63—68.
    3.    Філінська, Т.Р. Окремі аспекти оцінки попиту у залізничних перевезеннях / Т.Р. Філінська, В.В. Вертель // Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія: Економіка. — 2012. — Вип. 12. — С. 195—201.
    4.    Логистические технологии на ГПТ [Електронний ресурс] / Transcord — Транспортный узел России. Онлайн библиотека транспорта. — Режим доступу: http://transcord.ru/index.php/obshestvenniie-transport/transportnaya-sistema-gorodov-i-regionov/logisticheskie-texnologii-na-gpt.html (Дата звернення: 31.08.2014).
    5.    Михайлов, А.С. Управление рынком перемещений городского населения: монография / А.С. Михайлов; М-во образования и науки Республики Казахстан. — Алматы: Гылым, 2003. — 237 c.
    6.    Воробьева, И.Б. Логистический подход к организации перевозки пассажиров в мегаполисе / И.Б. Воробьева // Транспорт Российской Федерации. — 2006. — № 7. — С. 38—40.
    7.    Garber, N.J. Traffic and highway engineering / N.J. Garber, L.A. Hoel. — 4th Ed. — Stamford: Cengage Learning, 2010. — 1229 p.
    8.    Transport economics: selected readings / ed. by T.H. Oum. — Amsterdam: Harwood Academic Publishers, 1997. — 691 p.
    9.    Hickman, M.D. Transit service and path choice models in stochastic and time-dependent networks / M.D. Hickman, D.H. Bernstein // Transportation Science. — 1997. — Vol. 31, Issue 2. — PP. 129—146.
    10.    Schmöcker, J.-D. A quasi-dynamic capacity constrained frequency-based transit assignment model / J.-D. Schmöcker, M.G.H. Bell, F. Kurauchi // Transportation Research Part B: Methodological. — 2008. — Vol. 42, Issue 10. — PP. 925—945.
    11.    Russo, F. Schedule-based dynamic assignment models for public transport networks / В кн. Schedule-Based Dynamic Transit Modeling: Theory and Applications / ed. by N.H.M. Wilson, A. Nuzzolo. — New York: Springer, 2004. — PP. 79—93.
    12.    Nuzzolo, A. A doubly dynamic schedule-based assignment model for transit networks / A. Nuzzolo, F. Russo, U. Crisalli // Transportation Science. — 2001. — Vol. 35, Issue 3. — PP. 268—285.
    13.    Tong, C.O. A schedule-based time-dependent trip assignment model for transit networks / C.O. Tong, S.C. Wong // Journal of Advanced Transportation. — 1999. — Vol. 33, Issue 3. — PP. 371—388.
    14.    A stochastic user equilibrium assignment model for congested transit networks / W.H.K. Lam, Z.Y. Gao, K.S. Chan, H. Yang // Transportation Research Part B: Methodological. – 1999. – Vol. 33, Issue 5. – PP. 351—368.
    15.    Fawcett, P. Managing Passenger Logistics: The Comprehensive Guide to People and Transport / P. Fawcett. — London: Kogan Page, 2000. — 214 p.
    16.    Чибісов, Ю.В. Дослідження факторів, які впливають на пропускну та провізну спроможність залізничних ліній / Ю.В. Чибісов // Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Транспортні системи та технології перевезень. — 2012. — Вип. 4. — С. 97—102.
    17.    Железняк, О.О. Визначення собівартості пасажирсько-транспортного процесу / О.О. Железняк, Л.М. Олещенко // Актуальні проблеми економіки. — 2012. — № 11. — С. 218—226.
    18.    Константінов, Д.В. Дослідження перспективних напрямків розвитку приміських перевезень / Д.В. Константінов, А.О. Штагер // Збірник наукових праць УкрДАЗТ. — 2014. — Вип. 146. — С. 81—86.
    19.    Кристопчук, М.Є. До питання побудови маршрутної мережі приміського пасажирського сполучення / М.Є. Кристопчук // Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. — 2006. — Вип. 6(41), Ч. 1. — С. 63—66.
    20.    Legendre, P. Species Associations: The Kendall Coefficient of Concordance Revisited / P. Legendre // Journal of Agricultural, Biological, and Environmental Statistics. — 2005. — Vol. 10, No. 2. — PP. 226—245.
    21.    Greenwood, P.E. A Guide to Chi-Squared Testing // P.E. Greenwood, M.S. Nikulin. — New York: Wiley, 1996. — 280 p.

    References
    1.    State Statistics Service of Ukraine (2015). Demographics of Ukraine. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/ds.htm
    2.    Korobyeva, R.G., Rudenko, N.V. and Kireeva, E.Yu. (2011). Analysis of the state of suburban transportations on the Ukrainian railway transport. Transport Systems and Transport Technologies, 2, 63—68.
    3.    Filinska, T.R. and Vertel, V.V. (2012). Some aspects of assessing demand for rail transport. Scientific Bulletin Academy of Municipal Administration: Economics, 12, 195—201.
    4.    Transcord (n.d.). Logistics technology ATG. Transcord — traffic centre of Russia: Online transport library. Retrieved from http://transcord.ru/index.php/obshestvenniie-transport/transportnaya-sistema-gorodov-i-regionov/logisticheskie-texnologii-na-gpt.html
    5.    Mikhaylov, A.S. (2003). Managing the Transportation Market of the Urban Population. Almaty: Gylym.
    6.    Vorobyevа, I.B. (2006). Logistic approach to the carriage of passengers in the metropolis. Transport of the Russian Federation, 7, 38—40.
    7.    Garber, N.J. and Hoel, L.A. (2010). Traffic and Highway Engineering (4th Ed.). Stamford: Cengage Learning.
    8.    Oum, T.H. (Ed.). (1997). Transport Economics: Selected Readings. Amsterdam: Harwood Academic Publishers.
    9.    Hickman, M.D. and Bernstein, D.H. (1997). Transit service and path choice models in stochastic and time-dependent networks. Transportation Science, 31(2), 129—146.
    10.    Schmöcker, J.-D., Bell, M.G.H. and Kurauchi, F. (2008). A quasi-dynamic capacity constrained frequency-based transit assignment model. Transportation Research Part B: Methodological, 42(10), 925—945.
    11.    Russo, F. (2004). Schedule-based dynamic assignment models for public transport networks. In N.H.M. Wilson, A. Nuzzolo (Eds.), Schedule-Based Dynamic Transit Modeling: Theory and Applications (pp. 79—93). New York: Springer.
    12.    Nuzzolo, A., Russo, F. and Crisalli, U. (2001). A doubly dynamic schedule-based assignment model for transit networks. Transportation Science, 35(3), 268—285.
    13.    Tong, C.O. and Wong, S.C. (1999). A schedule-based time-dependent trip assignment model for transit networks. Journal of Advanced Transportation, 33(3), 371—388.
    14.    Lam, W.H.K., Gao, Z.Y., Chan, K.S. and Yang, H. (1999). A stochastic user equilibrium assignment model for congested transit networks. Transportation Research Part B: Methodological, 33(5), 351—368.
    15.    Fawcett, P. (2000). Managing Passenger Logistics: The Comprehensive Guide to People and Transport. London: Kogan Page.
    16.    Chibisov, Yu.V. (2012). Research of the factors that influence onto the traffic and carrying capacity of the railway lines. Collection of Scientific Works of Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician Lazaryan: Transport Systems and Transport Technology, 4, 97—102.
    17.    Zheleznyak, O.O. and Oleshchenko, L.M. (2012). Determining the prime price of a passenger transport process. Actual Problems of Economics, 11, 218—226.
    18.    Konstantinov, D.V. and Shtager, A.O. (2014). Research prospective ways of suburban transportation. Collection of Research Papers Ukrainian State Academy of Railway Transport, 146, 81—86.
    19.    Krystopchuk, M.E. (2006). On the issue of construction of the route network of suburban passenger traffic. Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, 6(1), 63—66.
    20.    Legendre, P. (2005). Species Associations: The Kendall Coefficient of Concordance Revisited. Journal of Agricultural, Biological and Environmental Statistics, 10(2), 226—245.
    21.    Greenwood, P.E. and Nikulin, M.S. (1996). A Guide to Chi-Squared Testing. New York: Wiley.

  • Creative Commons License by Author(s)